aikani

 

timo.salo@gmail.com

Blogilista

jne.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com

16.5.03

 
Ei siitä ole helppoa päästä eroon: olen 30-vuotias lapsi, ikuisesti pikkuvanha, yhä uhmaiässä. Murrosikä, jonka jossain vaiheessa mainitsin, oli vain vaihe, jolloin kaikkitietävyysfantasiani joutuivat kriisiin tilanteen muuttuessa ja jolloin luovuin kaikkein infantiileimmista reagointitavoistani. Kaikkivoipaisuusfantasiaa en itsessäni tunnista.

Regressio on tehokas suojautumiskeino, mutta mihin se johtaa?
Ainakin selibaattiin: naiset, jotka tajuavat, pitävät minua lapsena, ja naiset, jotka eivät tajua, näyttäytyvät minulle lapsina, syyntakeettomina tai sitten äidiksi kelpaamattomina puolinaisina - ja se siitä. En etsi äitiä, vaan naista, joka kykenee transsendoimaan äiti - lapsi -asetelman sellaiseksi, jossa minun tapani olla osoittautuu miehen tavaksi olla, heikkous vahvuudeksi jne. Se on kova, hirvittävä vaatimus, mutta vaadin samaa itseltänikin. On tosin hieman epäreilua, että pyydän jokaisen lähelleni pyrkivän mukaan jaakopinpainiini, jota olen harjoitellut pitkään.


Comments: Lähetä kommentti