aikani

 

timo.salo@gmail.com

Blogilista

jne.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com

1.2.04

 
Harva se yö, ei läheskään jokavuotinen, kun Helsinki peittyy puolimetriseen kinokseen.

Johdatus jutteluun

Ihmissusi-Henry (niin, jos tulin kerran käyttäneeksi SchizoBlogin Jannestakin turhan epäkunnioittavaa nimitystä, joka ei ihan ollut "Skitsokrates") sanoi näin:
"Voisin kirjoittaa paljonkin ajatusvirtaa ilman, että minua voisi pitää ahkerana, sillä se on enemmänkin itseilmaisua kuin työtä ja siten verrattavissa jutteluun kavereiden kanssa."
Toisaalta uusi työ on nimenomaan itseilmaisua ja eritoten juttelua kavereiden kanssa, eikä allekirjoittanut ymmärrä vanhasta työstä mitään jos nyt uudestakaan. [Kunhan edes ajatus virtaisi.] Olen oppinut ajattelemaan, että varsinainen vapaa-aika on sellaista aikaa, jonka voi uhrata työlle, mielellään henkiselle ja omaehtoiselle — mutta minulla on ollut suuria vaikeuksia tuntea itseni tarpeeksi vapaaksi.

Bloggaan mieluiten viikonloppuna, ei siksi että aikaa olisi oikeasti enemmän vaan siksi, että minä, neurootikko, olen silloin rennompi. Saatan näin kiusata sellaista lukijaa, joka itse palaa koneen ääreen vasta maanantai-aamuna ja joka odottaa tasaista päivitysvirtaa.


Comments: Lähetä kommentti