aikani

 

timo.salo@gmail.com

Blogilista

jne.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com

27.4.05

 

Seli

Tällä sivulla on nyt myös linkkejä muihin kotimaisiin blogeihin. Linkkien järjestys perustuu lähinnä Prokrusteen runousoppiin. Ensimmäisenä on Tommi, varhainen viitepisteeni, ja viimeisenä Kasa, mottoaan myöten Suomen hienoin blogi.

Valituille yhteistä nimittäjää on vaikea nimetä, mutta koetan tehdä joitain havaintoja blogeista, jotka olen sivuuttanut. Lista painottuu kulttuuriblogeihin ja syrjii vastaavasti teknoblogeja ja uutisblogeja. Blogoslavian ulkomaankirjeenvaihtajia en ole viime aikoina erityisemmin seurannut. Samaten poliittisia mielipideblogeja olen karsinut melko kovalla kädellä mutta toisaalta suosinut tuttavia. Edelleen olen jättänyt listalta pois sellaiset hupiblogit, joissa mielestäni itsetarkoituksellinen humoristisuus, nokkeluus tai parodia kukkii persoonallisen otteen kustannuksella. Tämän verran ruumistinen on makuni. Toisaalta olen päättänyt "jättää rauhaan" myös koko joukon sympaattisia henkilökohtaisia päiväkirjoja. Joudun sitä paitsi myöntämään, etten ole kauhean kiinnostunut kaupunkilaisarjen, etenkään helsinkiläisen, kuvauksista: näin ollen esimerkiksi äijähenkisiksi kotistadiblogeiksi väljästi luonnehdittavia laatujulkaisuja ei listallani näy. Perinteikäs suomalainen arkirealismi enimmäkseen ikävystyttää minua, sikäli kuin se ei ahdista turhauttavasti.

Tänään on kuitenkin juhlan aika: Kuukkeli-gaalaan vie tie.


Comments: Lähetä kommentti