aikani

 

timo.salo@gmail.com

Blogilista

jne.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com

20.1.06

 

Vuo datan

Sietämätöntä. Pää repeää. Tämä ei ole tapaistani. Ei ollenkaan. Olen nimittäin tottunut harkitsemaan ja välttämään kliseisiä ilmaisuja, mikä muuttuu sitä vaikeammaksi mitä vaikeampi on hillitä itseään. Eikä se itsehillintä nytkään vaikeaa ole, en vain ymmärrä, onko siinä mieltä, kun se pieninäkin pisaroina näyttää johtavan toimintakyvyttömyyteen - motiivien ollessa tarpeeksi ristiriitaiset.

Toisten temperamenttierot imeytyvät minuun miltei hallitsemattomasti ja synnyttävät humoraalisen epätasapainon, jonka naurettavuus valkenee minulle aina hitaammin kuin toisille. Teen ilmeisesti itsestäni aina jotenkin pellen; ilmeisesti minulla ole persoonallisuutta; ilmeisesti en osaa ottaa vastuuta, vaan päädyn kiukuttelemaan kuin pikkulapsi ja suuntaamaan itseeni mielivaltaisia syytöksiä, kun tiedän haukkuvani toisissa aina väärää puuta, etsiväni vääriä asioita - harkitsematta tai liikaa harkiten, yllytettynä, pelokkaana ja epäkypsästi. Väärä puu olen tietenkin itsekin: sellaiselta, joka suuntaa aggressiiviset tunteensa itseensä käsittelemättä niitä mitenkään paremmin, jää moni asia oppimatta. Olisi suurenmoista oppia elämästä yhtä ja toista, mutten kestä niitä kaikkia ajattelemattomuuksia, joita opintielläni kohdistan toisiin, vaan rankaisen [niistä] itseäni kahta ankarammin. Olen aina ollut itselleni Se Jonka Tulisi Jo Tietää Nämä Asiat - olisiko metodisesta sinisilmäisyydestä siis apua, vai veisikö se lopullisesti sen vähäisen uskottavuuteni, jota olen koettanut varjella kaikissa pikkunäppärissä sanankäänteissäni?

En yhtään tiedä kenelle raivoaisin, koska miellän, että vastuu on yksin minun. Nähdäkseni [Ymmärtääkseni] eksistentialistin helvetti on toiset ihmiset siksi ja vain siksi että he ovat toisia.

Olisi kasvettava epäterveestä vastuunotosta terveeseen. Pitäisi lakata repimästä itseään ihmisten välissä, ja pilkan logiikka täytyisi tuntea, ettei tyhmyyksissään ivaisi itseään hengiltä.

Täytän kohtapuoliin 33, ja vaikutan niin itsestäni kuin toisistakin pikkupojalta, jonka elämä on tuskin alkanut.


Comments: Lähetä kommentti