aikani

 

timo.salo@gmail.com

Blogilista

jne.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com

28.5.06

 

Olen se minä

Havaitsin taannoin, että olen kaikkein Google-rankatuin yksityishenkilöön viittaava "minä". "Suomen minäkeskeisin" -palkinto kuuluu siis minulle, kiitokset kaikille...

Wo Es war, soll Ich werden. Mutta kun itsensä löytää näin helposti, lienee aika vihdoin ajanut minän ohitse. Peilin sijaan tarvitsen rakenteen, joka tuo maailman lähemmäksi. Mikään minäkuvitelma ei ole tällainen, ei mikään persoona, ei mikään identiteetti - ei sellaisella ole muuta virkaa kuin ilmetä, kiusallisesti tai muutoin. Sen sijaan on punottava lujaa merkitysverkkoa, jotta voi taas punoa enemmän, yhdessä toisten kanssa. Itse nähtävä itse ei ole ehjä. Ei vaikka miten kehittäisi itseään itseäänkorjaavaksi järjestelmäksi...


Comments: Lähetä kommentti